but their just old lights

mäklarna har kommit upp i tv tablån igen! klockan åtta varje söndag på kanal ett om jag minns rätt.
jag minns när jag och johan kollade genom båda säsongerna på en natt.. om jag minns rätt. ibland saknar jag johan. ibland fick jag för mig att han var min enda vän. men mary gör som hon alltid gör, inser fakta och överlämnar bedömningar till sina riktiga vänner.. vi liksom drog ned varandra... eller johan drog kanske ned mig.. allt jag redan hade gjort stod han mitt uppe i.. jag är nog skyldig han en ursäkt. men det blir nog bäst så här.
jag är nog skyldig många en ursäkt. men jag tänker inte gå runt hela dagarna och be om ursäkt för de som jag låtit sig kasta sig in i mitt liv.
alla har ett val och jag lever ett helt annat liv nu och satsar hellre mina gamla och nya krafter på en bättre morgondag.
det känns som om jag äntligen har hittat hem.
efter många om och men.. det känns konstigt att man liksom har lämnat gamla mary lite här och där på göteborgs gator, på olika tåg, olika orter.... men mary gör som hon alltid gör, inser fakta och överlämnar bedömningen till sina riktiga vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0