nya kickar

våren har ätit upp alla vinterparasiter.
jag spelade turist och vaggade runt ensam i gamla stan under den soliga tisdagen. det var skönt att bara vara i en annan stad och veta att man skulle gå och lägga sig med den bästa i världen när solen väl skulle gå ner.
det har hänt såna små saker de senaste dagarna att de slår bort hela ohändelserika mars som bara tuggat.
ja, efter att jag sakta vandrat genom alla gamla stans små gränder kände jag för en klassisk kanelbulle bakad av kärlek.
jag smög in på ett litet kafé med en konstig dörr (såna typiska ställen jag dras till) och fråga efter en kanelbulle, hon bakom disken kolla på mig, sedan sken hon upp och sa "vet du vad, den här får du utav mig!" på ett stort fat låg den lilla bullen bakad av vårkänslor och bara log mot med.
jag traska vidare med min lilla bulle med solen i ansiktet och tugga på utan att tänka på kalorier.
det har varit bra. mysigt. det har varit bra.
gled in på göteborgs centralstation klockan ett idag och tess väntade på mig.. hon var också vårig och nyfiken av olika saker som sitter i rörelse. vi promenerade genom göteborgs centrum och drack te ute i solen i timmar. var inne på olika orientaliska affärer som vanligt och kände på saker.
det har varit en sådan bra vecka hitills och jag är tacksam för varenda minut.
jag är varm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0