från stadsprinsessa till leran

jag fick idag besked om att jag kommit in på naturbruksprogrammet djurvård. nu känns det som om man kommit ett steg närmare verkligheten. fabian är duktig med jobb och jag ska äntligen läsa till något vettigt.. nej, jag har inte kastat bort mina drömmar om att bli författare. jag kommer senare i mitt liv betala mig in på författarskolan för att kunna utveckla min bedårande hjärna.
17 augusti har jag permanent flyttat från hönö och göteborg... vet ni hur skönt det är att få säga och skriva det?
det känns nästan lite påhittat...
idag har jag varit ledig och rastlös.... jag har städat hela huset, varit ute och rört på mig... till och med gått till jobbet.. inte så ovanligt.. det ligger så nära..
idag kanske jag ska fiska makrill!!!! helt otroligt... jag förväntar mig att vara grym...
igår var jag johannes och linnea o bada... eller dom bada... jag plaska mest.. men det är okej.. vi hittade ostron... fast vi åt dem inte... nu börjar jag med mina småmeningar igen!
imorgon ska jag i alla fall möta upp fabian i göteborg och jag tycker om göteborg och hönö på sommaren... det är en helt annan stad och en helt annan ö... jag vet inte vad det är.. det är nog lite heligt...
jag har köpt en ny fin bok att skriva i.. den ser ut som en riktig bok fast med tomma sidor.. vilket mästerverk.. jag ska fylla den med allt... jag har lovat många papper,böcker och block att berika dem med mina tankar, egenskaper och händelser men jag gör det aldrig.. jag liksom fastnar och ger upp.. nu får det vara nog med skriftliga bekvämligheter.. från och med nu är det papper och penna som gäller... jag kommer säkert skriva små uppdateringar här som vanligt givetvis!
men just nu ska jag varva slingan igen med pappa och bada!... sen kanske fiska makrill med linnea o johannes... om jag vågar! TATA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0