en annan planet en annan tjej

jag har något konstant lugn inom mig hela tiden numera. jag känner ingen hets längre..  inte som förr, då kände jag en stark och konstant turbulence under huden. den har äntligen stannat. de senaste tre veckorna har jag antingen suttit här, på ett tåg, i skolan eller i stockholm och hela tiden varit hel och lugn... förutom det bristande tålamodet till mig själv emellanåt har jag ändå slutit någon salgs fred med stressen och hetsen.
jag fick ett klart bevis på det i fredas när jag satt i möte med elevhälsan som verka väldigt spirituell på något sätt. det var första gången en person med ett sådant yrke någonsin sagt "jag ser din inre styrka. du har simmat upp från botten och hämtat andan".. hon var så mysig och sa rätt grejer i rätt tillfällen... som när jag börja bli obekväm. mötet var inte heller i behov av någon följd, hon ville bara vara en stödjande länk i fall jag skulle slå knut i skolan.
så min fredag var hel och jag var helt ostressad... åt en färdigrätt (haha, ingår inte i min diét... jag har ingen diét) och baka en stor chokladkaka... lyssnade på radio... jag lyssnar aldrig på radio? kanske när jag åker bil med pappa och vi startar en konflikt ingen av oss verkar lösa... då slår vi på.. ekot...
hur som helst är jag glad över de lugna veckorna jag har haft hitills och idag tänker jag unna mig själv en promenad, en film och tonvis med choklad.. pappa har köpt en jätte kartong med anton bergs.. jag kommer bli tjock..
men nästa vecka ska jag och min arbetskarat gå på body pump vilket är lite för töntigt för mig så jag tänker övertala henne till kickboxning som jag tidigare under min agressiva tonår sopat banan på.. inte.
pappa försöker få mig att tro att jag varit indier i mitt tidigare.. jag tror nästan på det ibland.. jag kanske var ghandis tidigare liv... hmmmm.. får låta tess avgöra det imorgon när vi dricker te... men nu ska jag hålla koll på min rödtunga gratäng i madeirasås och kräftstjärtar som är gjord av kärlek.. solong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0