kom tillbaka en annan dag

jag är trött på all modepropaganda som alla väljer att skriva om i sina bloggar. hur dom lyckats göra en kjol till ett par byxor eller tvärtom. vilket shampo dom använder, vilket smink som är inne just nu och vilket gym som är bäst. kom tillbaka till verkligheten och ta lite ansvar.
mötet på studie&yrkesvägledning gick inte alls bra idag. jag var varken förberedd eller speciellt tacksam.
vad ska jag bli? enligt ett yrkes test skulle jag passa bäst som:
laga mat, arbeta med livsmedel   
djur, växter, lantbruk   
miljövård, hälsoskydd

vad ska jag välja? min vägledare tyckte också att jag borde skiva in mig på en adress i stockholm väldigt snart. hmm. jag har ingen adress i stockholm just nu. jag blir så trött på alla dessa som ska anses som stöd.. som bara sitter där och inte förstår vilken situation man själv sitter i.
jag får göra som jag alltid gjort. jag får göra det själv. men nej, eftersom att jag är öckerö kommuns "ansvar" måste jag gå via dem. ja, men då får dom väl för fan anpassa sig lite.
det blir nästan hetsigt. hur ska jag hinna koncentrera mig på mina studier just nu när jag inte ens hunnit tänka på en skola?
jag känner mig som 15 år igen.. jag har ingen aning alls och jag vet just nu inte mina rättigheter inom ämnet.
där sitter kärringjäveln på andra sidan bordet och predikar om hur lätt det är.. hon vill bara peta ur mig ur kommunen. jag måste städa eller något.. börjar bli riktigt frustrerad och less på denna dagen.
jag känner mig ändå lite dragen till stockholms djurgymnasie.. det skulle kännas så naturligt för mig att arbeta med djur.. jag skulle också kunna arbeta inom mat, resturang, bartender... ah ni vet. men alla jag känner som har jobbat inom området länge påstår att det aldrig riktigt varit värt det.
jag kommer vara på samma nivå som alla andra. bara lite efter. vad ska jag bli? jag kommer ligga tre år efter alla andra.. inte riktigt.. men om jag inte gör något nu kommer jag aldrig göra något? livet kortas ned sekund efter sekund. är jag gjord för detta? jag vill flytta ut i skogen och fly från alla modetidningar och nyheter... laga lite mat och mata katten.. kanske måla om och pyssla.. se på när ogräset tar över min rabatt.. måla en tavla och skriva en bok.. kan inte alla bara dricka kaffe?

http://www.hittaskola.se/gymnasium/?kommun=166

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0