morgon med fabian och en lycklig sjöman

det är vår i stockholm! det är härligt.. det har inte varit så soligt sen jag var här första gången i augusti känns det som.
denna dagen har börjat så fruktansvärt bra.. vaknade brevid fabian, det brukar oftast göra hela min dag.
det är sol och jag följde fabian till skolan för jag vill inte missa denna fina morgonen och jag vill spendera den med fabian.
när jag åkte tillbaka satt jag på tåget/spårvagenen/tricken/tuben med solen i ögonen och var nästan lite blind.. en efter en hoppade av och tillslut var det bara jag och gubben med dom vattniga men snälla ögonen kvar. han kom och satte sig mitt emot mig och frågade mig med sin breda och en aning sluddriga stockholmska om han lukta sprit.. hans snälla ögon fick mig att säga "inte så mycket faktiskt".... han berättade att han också hade en vacker dotter, han antog väl att jag också hade en pappa och tyckte att jag var vacker.. det upprepade han i och för dig flera gånger.
han erkände at han var alkoholist, jag vill inte dra alla alkoholister över en kam men de flesta kan faktiskt vara väldigt ego, tycka synd om sig själva och lite bittra. men denna mannen hade en helt annan inställning vilket gjorde att min inställning idag förblir lycklig och solig. han verkade så tacksam över sin vackra dotter, över att jag pratade med honom och vågade lukta på honom. han berättade också om att han hade varit i de flesta delar av världen då han varit sjöman och han verkade lycklig.. sen sa han "jag som är alkoholist, hur kan jag vara en snäll människa?"... den poängen kunde han bjuda på.. han tyckte faktiskt om sig själv även om han behövde lite bekräftelse från andra.... jag tala om för han att det finns många som inte dricker en droppe men fortfarande är väldigt dåliga människor... jaaa. hans uppskattning var obetalbar.. hans snälla ögon i solen.. gamla alkoholiserade sjömän som han borde alla få stöta på emellanåt.
om fyra timmar kommer fabian tillbaka..... ska sitta här och vänta... bara njuta av att inte vara på hönö ett tag.. later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0