splosh.. eller vad fan det nu hette

okej. nu har jag testat på livet som fattig student och får sällan tid att träffa fabian för att jag jobbar på helgerna... likaså han.. JA. mars - april verkar inte ha mycket festligheter att bjuda på. lite kalas då annika fyller 20, fabe 19 och vera 18..
men jag vill ha sol och spontanhet.. åka till köpenhamn och åka cykeltaxi tills jag tappar andan av skrattanfall... sitta på torget, äta kentucky fried chicken och lyssna på indianerna... sitta i den stora parken och dricka rosa lådsas champange för 14 spänn och dricka öl på den inrökta krogen fluss eller splosh.. eller vad fan det nu hette..
kanske spendera en eftermiddag på skansens krona.. se solen gå ned över göteborg och de bestyr som pågår efter det..
göra svensson saker som att bada på hönö, äta på franses och dricka öl på min altan.. känna sig som fjorton igen och fyllebada klockan tre på natten/morgonen.
ordna en brasa nere vid plurret eller jällvik och dra dåliga skämt om varandra.. kanske hångla med sin bästis och sånt. haha, inte vet jag!
kanske gå till gretas och ragga på kvinnor... konstigt nog blir man alltid raggad på.. på en gayklubb.. av det motsatta könet då..lustigt.
idag är det snöoväder på hönö.. ja, så motbjudande är det väl inte.. joo. det är blötsnö och blåsigt. elände efter elände.. men jag uppskattar min identiska vardag ändå.. den som man glömmer bort när man är ute på äventyr.. eller? sitter den och lirka efter den även då.? jag tror det..
det spelar ju faktiskt ingen roll vilket bestyr man gör.. man ska ändå alltid tillbaka till samma vardag när det tar slut.. rutiner, jobb, skola, barn.. ja, vad man nu har att gå tillbaka till.. svampodling?
men ändå stormtrivs man ju.. jag trivs.. fast jag trivs nog bättre när jag flyttat till stockholm och får vakna brevid fabian varje dag.. veta att tess bor i indien och volentärarbetar på ett barnhem... att vera kämpar i en värld av kvinnor och blir florist eller trädgårdskötare på botaniska trädgårn.. kanske fixar buketten till kronprinsessan viktoria och den blivande kungen daniel.. man vet aldrig!
michaela blir kändisfrisör och michaela z utses till sveriges bästa kock och samarbetar med gordon ramsey.. kanske blir hans nya älskarinna.. vad vi än gör så kommer vi följa livets rutiner och våran egen vardag. det är nästan lite spännande att var och en av oss gör något åt morgondagen.
fast det känns alltid som om jag kommer stå och peta på något vad som än händer...
jag kommer stå här och tycka att ingen utmaning är stor nog och sätta ytterligare några krav på mig själv. men det är så jag fungerar.. jag är nog nästan lite galen emellanåt när jag står i mitt huvud tänker.. och vad som finns där skulle kunna bryta varenda kontakt med verkligheten.
vi är nog alla lita galna och naiva inombords.. men varför är alla så låsta och begränsade.. och ändå trivs? det är facinerande och jag uppskattar allas bidrag till vilken vardag som helst... den reflekterar i så många olika färger..
oboy vad jag längtar till sommaren.. det känns som om man alltid förväntar sig så mycket utav sommaren.. det känns som om man förväntar sig så mycket av allting... och på något sätt finns det alltid något att bli lite besviken över.. istället för att koncentrera sig på allt det som gjord morgonen värd att vakna upp i.. men lite beklagligt får det väl lov att vara?
det ska bli intressant på mötet med syokonsolenten... varje gång jag går dit så känns det som om hela framtiden förändrats... jaa. från den man planerade.. varför gör man det omedvetet och medvetet?
det är så spännande att man kan ta en dag i taget och inte ha en jävla aning om vad man tycker imorgon....

tänkte också visa lite uppskattning till tisdagen med annika... det var härligt att bara få vara vi igen.. fast på ett annat sätt.. det tänker jag fira med denna bilden som även finns i min blogg... från sommaren 2006? 2007? ett galet minne vi besparat.. från någon galen fest i floda.
None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0