söndag

så upptäckte jag att min lillebror som inte ens fyllt femton än har haft mer seriösa förhållanden än jag.. men vi är ganska lika ändå och det rör mig inte så mycket.. jag bara kom och tänka på det..
hans band thistle har för övrigt spelning på villan i götenborg den 26e mars där han är lead singer..
jag ska i alla fall dit och vara den nördiga systern som hejar på med korsade fingrar.
min helg har varit mysig och bra.. har inte gjort något skolarbete tyvärr. hmm. känner mig inte så pepp även om jag känner mig sansad.. men jag är mer den personen som segar, läser, gubblar och sen sätter eld på hela tillvaron och fixar varenda sak i perfektion.. japp.
idag är det planerat att jag ska svänga upp till guldheden och dricka te hemma hos tess men det snöblandade regnet och blåsten här ute på hönö och i göteborg göra mig inte så pepp på en utflykt idag inte.
jag funderar på att kanske skaffa bil och körkort.. då vore de inte så besvärligt. en fruktansvärd tänke när det bara unnar ens egen bekvämlighet.. kanske en el bil? men elen sammarbetar med kärnkraft eller kol.. väldigt få med vindkraft. ah.. inte vet jag riktigt.. jag får stick to kollektiv trafiken ett tag till... jag vill inte ha körkort.. jag skulle nog också utsätta hela trafike för vara.. jag är alltid ute och reser i min hjärna så jag skulle nog inte hålla koll på hastighet.... mötande trafik... hmm... neeej. jag håller mig till mina rappa fötter och ett åk-kort.
filmen dogville igår var faktiskt väldigt bra.. fastän den utspelades på ett konstigt sätt.. men också en bra samhällsfilm som slutade helt oanat.. jag fick ingen hel bild av filmen eftersom att jag växlade med andra kanaler, sms och andra tankar.. men den ska skrivas upp på min filmlista för den verka trots utspelandet väldigt bra.. den är liksom beviset på att man inte behöver så mycket ansträgning materiellt och naturiskt... men den danska ressigören har nog ändå jobbat väldigt hårt för att fått klickat den.
idag varkar inte tvtablån så speckade för min del.. kanske beck som visas på fyran numera klockan nio varje söndag.... som jag bara kollar på för att fördriva söndagskvällen.
idag är det så tråkigt väder att jag inte vet vart jag ska ta vägen... det vore skönt att vara med fabian idag.. det är i och för sig skönt att vara med fabian varje dag.. men idag är en riktig mysdag som man borde se på film, baka paj, snusa, dricka kaffe, skratta åt mina make no sence meningar och pussa mungipor.. jag saknar fabian hela tiden och mitt hår blir slitnare för vajre dag... ja ja.. jag får nog sitta i regnet och dörmma om våran stuga... ta mig till tess och dricka te det är inte heller fel än sån här dag... fast resan dit är inte så lockande.... nähh.. det vara inte ett dugg intressant.. nu ska jag göra något vettigt...
OBS! det kanske är några ord som inte är korrekt satvade eller inte alls är i sin betydelse plats. men det skyller jag på det fruktansvärda tangentbordet jag just nu skriver med.. det är så pyttelitet och galet.. det är rasmus.. hmm och jaaa. min hjärna är någon helt annan stans och koncentrerar sig inte på stavfel eller fel ord. tack och hej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0