bala

äntligen har det hänt något bra av öckerös brist på resurser, jag är ledig imorgon och på fredag eftersom att båda våra lärare är på klassresa och kurser.. eller något..
jag gick nämnligen och grubblade på hur jag skulle hinna med allt annat de två kommande dagarna om jag också ska gå till skolan.. efter att jag grubblat upp för hela berget räckte öckerö kommun mig en fallskärm. pent, pent.
väntar på att klockan ska bli två, sedan ska jag ta mig ned till jobbet och förbereda för de som ska ta lördagspasset eftersom att jag inte kommer kunna jobba på lördag.. nej, jag ska bala i stockholm på lördag.. hurra, hurra, huraa. baka en lite bulle och sånt.
efter lite ansträgning och kafiiiii på jobbet ska jag ta mig in till tess och lirka tepåsar..
idag är jag trött och har träningsverk.. men det får vara mina krigskador.. jag har ju svartvinbärssaft och snus att trösta mig med. idag har jag gått ytterligare en mil, ska promenera till jobbet och till färjan sen så det fylls nog på med sex kilometer till... jo, det känns viktigt att skriva ned det och minnas det. det känns viktigt för mig att säga att jag gör något, rör på fläsket och planerar något... istället för att ligga i sängen hela dagen och kanske sedan ta en tablett för att orka gå utanför dörren. det känns mycket bättre att skriva om att jag rör på mig istället för att skriva om hur ohändelserik min dag har varit.. hur många tabletter jag har tagit och hur många till jag ska behöva ta för att somna, hur många till jag ska behöva ta imorgon för att orka le..... NEEEEEEEEEEEH.. urs så fjantigt! nu ska jag göra något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0