KAV BLEG (alldeles stilla)

jo tack, jag borde städa lite. känns som om jag gjorde det hela förmiddagen igår..
men det blev nog mycket glass, thaimat och promenad med isabelle igår.
vi såg också en hysteriskt bra dansk film igår. isabelle är ett mästerverk när det gäller bra film.
idag var jag och hälsa på spindeln i den nya lokalen dom fått. ett jättefint stort hus i hamnen. min tavla hängde i köket...
fick också lennarts adress på gotland, jag kommer överraska han i sommar om jag hinner dit.
från en sak till en annan så tror jag att det kommer en riktigt bra vecka... har gått fem kilometer idag, det blir nog ytterligare sex kilometer sen efter att jag tagit mig an hönös slinga.
JO! jag har ett lite ömål lexikon här i min famn så jag tänkte ge er några ord som ni kan sitta hemma och öva på:
min personliga favorit, bala - dricka hämningslöst.
låmme - ficka
töga - dimma
tjotte - ej infödd ö-bo (tjotte står för den 28 dec, de menlösa barnens dag)
ver, vörna - väder
swemra - svimma
kröser - lingon
nöggel - nyckel
klamp - stekpanna
glana - stirra, glo
pent - trevligt, fint
gaarn, gaart - galen, galet

jag önska att jag kunde ömål... haha.. det hade la vart helt gaart, tagit min klamp i tögan och lagt nögglarna i låmmen och glanat på er alla... de hade la vart pent!
jaja, åhjanadå! imorgon ska jag vara hurtig och träna på sats med bellsson och jobba på onsdag.. någon dag i veckan blir det lite mary-annika quality-time.. på lördag åker jag till stockholm igen men denna gången i förstaklass vagnen, det ska bli spännande. det har jag inte gjort sen jag åkte dit första gången.. man får la unna sig lite pent.. veckorna bara går. jag väntar på mitt sommarshema så jag kan planera lite. just nu står det ganska still men ändå tillräckligt i rörelse.. det är bara när man känner efter som det känns väldigt stilla.. det är bara måndag, men det känns bra nog som onsdag.
neej. jag borde börja städa ikran (lite granna) öva på mitt ömål... kanske ringa min man. TATA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0