gå till konsum!

tss.. sitter och busar inne på biblioteket i mitt hood stenhamra. för er som ännu inte riktigt har fått klart för sig så bor jag inte riktigt på ekerö, utan på en utav mälaröarna (där visst ekerö också hör till) färingsö i området stenhamra.
det känns inte så stort här.. jag har i och för sig bara promenerat mellan huset, busshållplatsen och konsum. lite pinsamt faktiskt. det var några små upptäcksfärder i början som att leta sig förgäves ned till vattnet då många har smällt upp hus. jag trivs ändå. det är väldigt fint här och mycket annorlunda miljö jämfört med västkusten. sånt är nyttigt.
egentligen borde jag vara på konsum just nu och handla middagsmat för att sedan gå hem och laga mat till min hungriga stora starka karl som har jobbat hela dagen.. men jag kände mig tvungen att beskriva vädret på ett osmakligt helt odetaljerat vis.
det är en sån där himmel som gör världen liten och får gräsmattorna att kännas som plast. som om stenhamra idag var det enda som existerade och man känner sig ändå så liten och omedveten. det är bara varmt om man är påklädd. det är bara på lådsas om man slutar anadas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0