TORSDAG

kämpar mot nikotinsug och sockersug, försöker dricka mitt fairtrade smultron-te med ett leénde på läpparna.
men det känns lite svårt att avnjuta någonting idag, det är visserligen inga minusgrader idag men det känns också som att man låter hoppet lura sig själv.
ändå har jag varit motiverad nog till att träna idag, har också städat, tvättat, diskat och hushållit så in i brännvinet. känns bra med ett rent hem.
detta är så frustrerande. jag vet vad mitt brist på skrivande beror på. det har äntligen slagit mig.
min ensamhet i stockholm. givetvis är fabian den bästa i världen, den enda anldeningen till att jag flytta hit från första början och utan honom hade jag väl legat på ett avgiftningscenter eller något, ja, ni vet hel den klyschan.
men var är brudarna liksom? mimmi var nyss här och jag önskar så jag spricker att hon och fredrik bodde i stockholm istället. det vore så mysigt.. att ha en nära person till en riktigt nära. jag behöver kvinnlig gemenskap.
jösses.
nu ska jag verkligen hålla käften och gå på en powerwalk istället. men först! lite töntbilder på mat.
p.s betala inte taxi med kort om det är stora summor, bolagen brukar dra en vecka efter och det synns inte att pengarna är reserverade.
gör det speciellt inte om du heter mary och mimmi, för dom brukar åka taxi ganska ofta och för drygt tusen kroner på en vecka. hahaha. det är tur att man har pengar.
men kan inte låta bli att känna mig som ett svin och en miljöbov! tack o hej



enkel lunch.
färska grönsaker. omelett med soltrokade tomater, purjolök och persilja.



bra middag
lax
räkor
purjolök
lök
vitlök
morot
persilja
örtsalt
svartpeppar
paprikakrydda
creolkrydda
lätt creme fresh
liten skvätt mjölk
några nypor grönsaksbuljong
serveras med färsk pasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0