bonjour, mona mi

har nyss tagit världens powernap. vaknade för kanske 40 minuter sedan och jag undrar om det kommer bli någon framgång i sänghalmen ikväll.. alltså att somna.
annars får jag plugga inför ekologiprov och växt&djurlivsprov, jag har valt ett trevligt yrke men det är en helvetes väg dit för oss som inte är så mycket för att sitta med näsan i böckerna hela dagarna.
idag myste jag med fåren. de är så skönt att komma ut i "ladugården" och ropa dem. först är de lite skeptiska men sedan känner dom igen en och kommer springandes och knuffas efter uppmärksamhet.
detta är en bra utbildning för mig. mentalt alltså. att få arbeta med djur är ju inte bara ett drömyrke, det är helt underbart för hjärnan och själen.
jag vet bara inte hur detta kommer sluta. kommer jag vara café/köks biträdet mary sedan nu fyra år tillbaka eller kommer jag en dag bli en färdigutbildad djurskötare? låt oss inse att båda erfarenheterna är otroliga att ha med sig i sin självförsörjande framtid!
blir antagligen ingen powerwalk idag, men har tränat idag så det får täcka.
tack för mig. nu ska jag duscha och pussa min man.


åh, jag vill har vår nu!

frihet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0