magsår

allt är överskattat idag. utseénde, vad man vill bli, vad jag ska göra och vem jag vill vara. jag läste en sak jag skrev en gång för ett bra tag sedan.

jag kom på det! nästa mål i mitt liv i köket är att lära mig baka bröd. riktigt bröd! inga sega hönö kakor... nej, det har jag redan gjort. haha, vi hade det som uppgift i hemkunskapen. ironiskt. jag vill lära mig baka bröd, massor med bröd! fan vad mysigt! jag borde egentligen ha valt mat som inriktning när jag börja gymnasiet. men neeej! jag skulle bli författare, frilandsjournalist, journalist, presskonferans konslut för politiker, journalisten som satte dit politiker, journalist för kalla fakta, kritiker och kröniker. fast det vill jag också bli.. jag hade också velat bli kriminalpsykolog.. men just nu vill jag bli den ultimata hemmafrun som på sommarkvällarna sitter barfota och skriver böcker.. ohja... sitta ute i skogen och säga. jag är författare. jag är hemmafru. jag kan baka bröd! okej okej.. jag vill bli en självständig, framgångsrik men ingen viktig person förutom i mitt hushåll. i mitt kök. baka bröd.... laga mat... baka kaka. göra min egen saft.! plantera potatis, grönsaker, bär, träd och skriva böcker.
HMMM. jaaa. det ska jag göra. jag ska skriva en bok om föräldralösa och äta mitt nybakta bröd.

var tog den glöden vägen? den försvänn någonstan i den eviga väntan på flykten från göteborg.
nu sitter jag här med mitt lilla hus på landet och min lilla hemmafruvardag.
tänkte jag bli något annat? ska jag inte göra mer än så här?
jag vill pensionera mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0