nålar och drömmar

minsann vad jag har drömt konstigt i natt! vet inte var jag ska börja men jag gör det.
just nu har jag en tatuering och jag har planerat fler. jag och fabian pratade om detta igår i samband med att han (förhoppningsvis) inom kort ska beställa en tid för att göra helarm. jag prackade på han om mina egna ideér om vad jag ska göra och var. jag liksom pekade och illusterade om var och mönster m.m..
så i natt drömde jag att jag gjorde alla dessa tatueringar utan tillräcklig motivation eller kontroll över motiv.
sedan satt jag där med luddiga tatueringar mellan nyckelben och axel, på sidan av ryggen (bakom brösten ungefär) och foten. det var en konstig situation. konstig dröm. och jag kände mig mycket märklig.
sedan drömde jag helt otippat om att jag och fabian gifte oss i kyrkan, jag vet inte om jag ska tolka det som en mardröm.
vi hade inte heller några gäster på detta bröllop som vi var besläktade eller bakanta med.
och vi var inte heller särskilt festligt klädda heller. och det var en pytteliten kyrka.
det är så konstigt. för jag har alltid på något sätt varit emot äktenskap och giftemål fram tills jag träffa fabian.
men vi delar båda två föraktet om att gifta sig i kyrkan och hela den svensson baletten. vi vet precis hur vi vill ha det när vi själva kommer dit. 
så i natt har det varit mycket konstigheter som fladdrat framför mina sovande näthinnor. 
det låter så klart som precis vanliga drömma (tror jag) men känslorna som tar sig in i en dröm gör nog mer än drömmen. 
detta är vad som orsakar mig efter en natt med feber.
skulle egentligen ha jobbat idag, men hanteringen av caféverksamhet känns inte rätt när man är snorförkyld. 
fabian är på jobbet och jag är rastlös som vanligt vid denna tiden på dygnet om jag sitter ensam.
synd att det ska vara ett sådant jobbigt väder.
vi pratar om våren här hemma så att det bränns och som om det vore en passerad tid som aldrig kommer att komma tillbaka. men när den väl kommer så är vi ute hela tiden. pick nick, promenad och våra små mary&fabian-äventyr. urs, vilken livskamrat jag har.
ska beställa lite böcker om nålbindning, stickning och vävning så kan jag hålla mig underhålld fram tills dess.
ta ta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0