zapatos

va fan. har läst bort hela dagen nästan. har spatserat lite grand utanför huset för att kunna inhandla föda.
har spanat in det nya gymmet i området fast jag är fortfarande snorförkyld men på bättringsväg.
jag har funderat lite över min dialekt. jag har aldrig talat grov göteborgska eller haft något ömål inpräntat i ryggraden men jag hör och märker hur jag har börjat uttala ord. och hur jag pratar. det börjar bli dags att bli medveten om språket innan det blir för mycket. det känns som om jag alltid har övat på att låta bli dialekter. speciellt ömål! ibland tycker jag nog att det är kul med ömål och lite charmigt, så jag brukar mest på skoj slänga ut mig vedervärdiga ord som kröser, töga, hu, vörna, gale och mitt favorit ord bala som betyder "dricka hämningslöst". inte för att någon förstår vad jag menar.. eftersom att jag är stockholm! men det kan vara skönt att skratta i andras ovetan.. så länge det är harmlöst.
hur som helst vill jag behålla min främliga dialekt som den är.
idag har jag också funderat lite över festivaler och sådant festligt. kommer jag att åka till swedenrock och vilka kommer jag ha i mitt fantastiska sällskap? just nu känns ju sommar väldigt långt bort och fortfarande som en tid som har passerat och kanske aldrig kommer tillbaka. jag grubblar för mycket.
jag och fabian har ju väldigt mycket planer och är ganska entusiastiska till friheter och äventyr.
så vi får helt enkelt se vad som blir av med oss till sommaren. jag är ganska säker på att vi kommer fotgänga sönder ett antal dojor. om inte så kommer vi köra slut på en del bensin. TATA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0