.

såg just en dokumentär från kina som handlar om människohandel med främst barn och tonårsflickor.
alla vardagsproblem känns så små idag.
alla andras jävla lyx känns så betydelselöst.
allas ego kan dra åt helvete.


fy fan. att tycka, tänka och agera är fullkomligt olika handlingar. att sitta och tycka är bedrövligt, men oftast är man helt maktlös. vad som räknas är handlingar. inget gör dig till hjälte för att du sitter och tycker, ingen tackar dig för att du har en stark åsikt. det är inte viktigt. det är handlingarna som betyder något.
jag har alltid kännt att jag lever i överflöd. men idag känns det som att mitt liv inte är värt ett piss.
om världen ska se ut så som den gör.
men det är bara att resa på sig och gå vidare, för det så vi gör.
men en dag.. ska jag slåss för rättvisan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0