ett ord från det förflutna

vill ge några ord från de förflutna.

ett smakprov från boken jag en dag ska ge ut 


dont forget her face

en natt stack jag och lämna allt.
några tabletter och öl senare var jag vid liv igen. fast jag trodde att det var denna natten jag skulle dö, nu skulle jag ge upp, sparka upp alla dörrar som tidigare varit stängda för nästa stackars jävel som skulle trilla in i samma cirkel. fräls mig.
jag tänkte, när jag tagit den sista kapseln och druckit min sista klunk är det över. då kommer änglarna och hämtar mig hem igen. jag var på något sätt naiv och glamourös i en sådan smutsig stund.
och på något sätt fick han tag i mig. jag vet inte hur. jag vet inte varför. jag minns inte. hur som helst avbröt han mig. jag antar att i den stunden klamrar man sig nog fast vid vem fan som helst. vem var han?
hade han räddat mig? jag vakna upp i ett badrum så tjockt av dimma och små väsen. vem var jag? hade jag dött? besviket gav jag nog ifrån när han tryckte upp en ny spliff i mitt ansikte.. jag drog i mig hela med aptit och utan någon större tacksamhet lämnade jag badrummet och gårdagen.

en text från tiden då jag trodde jag kunde rädda allas brusta hjärtan

last cry

jag sörjer för de som inte vill förstå. jag är glad för de som inte kan förstå.
det skulle bara brännas. det skulle bli bränt. allt är bränt.
inatt vill jag göra tidigare händelser ogjorda.. för alla som vill.
jag vill låsa upp allas kedjor och kasta sönder allas spruckna glashus.
jag vill att alla ska vakna upp imorgon och överleva sitt förflutna.
jag vill sätta eld på allas tankar och låta blommor växa upp ur deras aska.
jag vill vara allas spegelbild och skratta tillbaka.

ett ord från min renaste tid någonsin

övertid

jag har hunnit duscha, äta, promenera 6 km och se på tv sen jag kom hem.
jag börjar verkligen bli rastlös.. nu har jag suttit i detta radhuset ensam varje lördag väldigt länge... känns det som.
idag är det sol och jag vill dricka öl. fast å andra sidan blir det kallt sen och så är det inte värt det imorgon.
jag får väl göra som jag har gjort de senaste tio lördagarna.. se på film med pappa och äta mig fet på äpplen... kanske gå och köpa snus.
jag har inget att säga idag!
fan, när jag får lön ska jag köpa färg och dukar så jag kan måla över alla kommande lördagar fram till sommaren... jag har jätte mycket i hjärnan som jag vill måla.. mmm.. jag har insperation som måste få sprängas ut kreativt.. jag ska kalla alla tavlor offer och skriva dikter om hur svart min själ är! neeheeee. jag ska döda hela lördagen med färger, filmer och dricka ett glas vin, kanske go wild och vara vaken till ett på natten!
en morgon kommer jag vakna och inse att jag inte har tid för att göra såna saker. måste jag hela tiden hetsa ut i tiden. varför har jag fått för mig att jag måste lägga mig tidigt och gå upp tidigt? jag älskar mornar... men nu måste jag bryta trenden och göra något galet..
ha en egen förfest där jag målar tavlor, dricker vin, sjunger högt och falskt till courtney loves musik! kanske komma hem tre på morgonen och vakna klockan två dagen därpå!.. kanske inte ens minnas vad jag gjorde igår.. vara bakfull som aldrig förr och skriva om min skam.. lyssna på led zeppelin och måla en tavla som heter dazed & confused.
riva upp ett gammal sår så jag har något att underhålla mig med istället för att sitta här varje lördag och bli hög på mina drömmar...
jaa, man borde bara såtta såna krav man kommer utföra. NÖ. hej då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0