.

en border collie vilar vid mina fötter medans jag minglar nya boenden i stockholm.
stugan har varit ett riktigt bra minne och jag har lärt mig mycket i den.
men en vinter till.. vi får se, kommer med min pissiga inställning just nu inte finna något realistiskt.
hej vi är tre hyvens prickar, två långa och en kort som söker en lägenhet på söder (var som helst egentligen i stockholm). från och med maj blir det nog bara den korta kvar. det ska vara anpassat för tre, men inte överdrivet eftersom att en kommer vara kvar och fortsätta sitt trevligt liv med en månads semester och 11 månader på jobbet. viktigt att inte tappa huvudet eller hoppet.
mitt jobb är ändå det bästa jobbet i hela sverige.
hundarna snarkar i otakt här på dagiset, om fem minuter ska vi ut en långrunda igen. helt okej nu när det är sol och molnfritt ute. ett exemplariskt höstväder. mysigt. vill sitta på bryggan och dricka te med filtar och varma vänner.
saknar felicia. vill sitta på altanen med henne, vin, morötter eller bara vara vi en onsdag.
du får mig att längta till december räven.
nu ska man börja om. betala av, spara pengar, söka ny bostad (sätta sig på väntelista), läsa distans.. in i kugghjulet tillsammans med alla andra medborgare.
men ni känner mig.. kommer aldrig att inträffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0