the wolves

äntligen fredag. det spelar ju ingen stor roll egentligen. får vara uppe senare och sova längre. har inte så mycket fritidsliv direkt. kanske. jo. kan väl försöka göra allt det där som gnager på en under vardagarna men som man inte orkar ta sig an.
roliga aktiviteter som att städa ur bastun från källarskräp, luftkonditionera lilla huset, fixa fönster innan fuktskadorna sätter sig i lungorna, källsortera tomma shampoflaskor och vinkartonger, sopa altanen fritt från barr (egentligen onödigt eftersom att de är bra halkskydd, men då inskaffade mimmi den härliga halkskylten i onödan).
men ikväll ska jag spendera min tid hemma hos hanna, laga mat och dricka vin. sedan ska hela glada skaran iväg på en utställning. senare ikväll kanske vill till och med lämnar omdömet hemma. vad vet jag. det kommer att vara fredag kväll och hanna plus vin är en kombination som jag hoppas kommer kunna dokumentera ikväll.
imorgon kommer jag säkert ligga utslagen och vintrött i all min ära. men är det bra väder så borde man planera höstfika. kanske på ett mysigt fik. kanske ta sin filt och sätta sig på en åker här bland höstfärgerna och träden och fåglarna som flyger i kordinationer.
idag känns ålderskrisen ändå lite en aning välkommen. är aning klyven.
vin ikväll.. imorgon hushållsaktiviteter..

with the wild wolves around you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0