allt som händer är på lådsas.

imorgon är sista arbetsdagen för denna veckan.
känns helt okej att leva just nu.
hösten och vintern hånskrattar åt oss alla som inte hann göra de spektakel vi skulle ha gjort i sommar.
men vem bryr sig, jag har haft det bra. kunde kanske ha varit nyttigare och sovit bättre...
precis.

ikväll har jag haft kvalitetstid med mimmsan. pizza i soffan, skrattat åt dålig reklam och snackat fitness som aldrig kommer att bli av. snackat collage i L.A... som om det någonsin skulle vara min grej. ska flytta ut till en hydda i regnskogen, köpa en vingård, bygga ett hus av organiska fynd och segla en större skuta.. höra mycket musik och läsa många böcker. men jag ska aldrig finna frid i en skola i L.A. men vad vet jag, har funnit mig själv väldigt anpassningsbar och öppen för det mesta. så länge jag får göra som jag vill. ibland behöver man göra det man inte vill för att få göra det man vill. ibland handlar det om att kompromissa med sig själv och sina val. men att glida på en räkmacka genom precis allting vore väl inget underhållande? det kan vara värt att göra en del uppoffringar för att förstå att det man gör är värt det och helhjärtat. eller är allting bara nonsens?
jag hoppas att man ändå försöker vara en bra människa även om livet många gånger kan bli för egoistiskt och man kan ibland få för sig att pengar, humöret och saker har ett högre värde än sina kamrater.
även om man stöter på motvind och folk som sparkar på en när man redan ligger ned.
men viktigast är ändå, även när man känner sig som mest besegrad, är att man fortsätter.
SLUTA SLÖSA TID PÅ SKITLIV NÄR MAN KAN LEVA. som sagt, så länge man får göra som man vill.
är trött som fan. men lycklig.

ses någon dag.
rösta på miljöpartiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0