it smells like girl

fredag, arbetsveckan är ur världen för denna gången. lyssnar på hole (pretty on the inside, garbage man & she walks over me) och planerar att ligga i sängen till imorgon kväll, då är jag mimmis plus one på någon tillställning.
känner mig som 14 och utstött.. typ då man drar sig till äldre skumma typer och testar deras helgsysslor. ränner runt i natten och letar efter sig själv. fast ändå inte, känner mig lite för vis numera för att relatera till det. men jag vet.
jag har själv valt att ge mig av ifrån många umgängen. jag vet att jag bör hålla låg profil, men jag kan inte låta bli, min livsgnista och kärleken för min existens är så högljudd just nu.
jag vet om att det finns de som försöker konvertera vera, jag vet att de finns de som avundas mig, jag vet att de finns de som tycker illa om mig och jag vet att jag gjort illa fler än berört.
men jag finner så mycket mer i världen som är viktigare.
jag försöker inte förklara vilken dålig människa jag är, för det är jag inte. jag har bara ett självförtoende och en livsvilja värt att avundas.
och även om det låter galet så kan jag göra vad jag vill, från de strider jag vunnit så känner jag mig kapabel till vad som helst.




och när du rest dig
vänd dig inte om
det finns ingen väg tillbaka
varifrån du kom




just idag vill jag fira min existens i soffan med en bok och brudmusik (hole, babes in toyland, betty blowtorch, l7 & juliette lewis) samtidigt som jag vill spendera två timmar framför spegeln för att sedan ge mig ut med min raka rygg och komma hem i en taxi klockan fem-sex imorgon bitti och skriva ett kapitel om natten.
jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. men jag säger som pappa, planer är till för att brytas och gränser är till för att korsas. men var snäll mot varandra!

HEJ

Kommentarer
Postat av: felician

din pappa är klok och likaså du! saknar!

2010-09-05 @ 20:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0