måndag!

är redo. klockan har slagit sju, jag har landat på jobbet med en juice.
hela lördagen låg jag hemma, det var oroligt peaceful.
även om det inte riktigt är jag att ligga inne en hel dag och stirra i sovrumstaket så kändes det som att det behövdes. men det betyder också att jag grubblat mycket och det har lett till konstiga drömmar.
men fredrik kom hem från jobbet vid ett efter att ha jobbar natt/jour, vi åt lite lunch och snacka om vår resa till frankrike. JUST DET, in och läga biljetter.
runt halv fyra fick mina fasta lår cellskräck i lägenheten så jag smög ut på en liten tidig vårpromme i kvarteret.
en stund senare (ja, hanna bor numera 4 minuter ifrån oss) så tittade hanna förbi lägenhet, efter att jag kommit hem från minismygtidigvårpromenad. hanna hade också jobbat så hon satt mest och halvsov under fikan. fast var ändå väldigt uppmärksam!
jag hänkade på handla att handla för att ännu en gång komma utanför lägenheten, hanna återvände hem och likaså jag.
när jag kom hem hade erik kommit hem från jobbet och lilla familjen hjalmaronlingsson var samlade i soffan och såg norsk serie. fleksnes?
hur som helst så var det en dag som alla jobbade förutom ja. det kändes som om jag var den personen som bara smög runt i mina egna tankar och funderade på om jag skulle göra någon nytta. i alla fall något kreativt. men mer bara var där och mötte upp alla som kom från en helt annan vardag.
har också kommit på mig själv att börja uppskatta att äta långsamt. alltså inte sakta och försiktit utan låååångsamt. ja, det tog mig en halvtimma idag att äta en liten smörgås. känner mig mätt som fan.
hakar på allas diet inför sommaren. förutom att jag inte väljer bort att äta något. jag bara äter 80% mindre av allt. eller? ja, om man skulle ta och gå till det där gymmet runt hörnet någon dag?
nog för att jag får motion här och mina arbetspass på en söndag är nog som en dag på gymmet. äh, tycker det är tråkigt att skriva om såna här saker. jag för ju faktiskt inte en kost och hälsa-blogg.
allt blir vad som händer.
nu ska jag kolla resor ifrån sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0